شعبه مرکزی:02188401071
شعبه نیاوران:02126851060

ببک بتوتو

ببک بتوتو : 

ببک بتوتو، غذایی لاکچری در مناسبتهای بالی

هرگز سراغ غذای ببک بتوتو در تور بالی نروید، اگر شما فردی گیاهخوار هستید. ببک بتوتو یک غذای بسیار خوش طعم و محبوب، در میان مردم اندونزی و توریست های بالی به شمار می آید. غذایی که علی رغم طبخ ساده، از اسم پیچیده ای برخوردار است و در روزهای خاص و مراسم معابد پخت می شود. یکی از رموز خوشمزگی این غذا در وجود افزودنی های معطر و زمان نسبتاً طولانی پخت آن، نهفته است. بنابراین اگر قصد میل کردن غذای دلچسب و لذیذ ببک بتوتو را در سفر به بالی داشتید، بهتر است یک روز قبل سفارش خود را به رستوران اعلام کنید. راستی دوست دارید در تجربه خوشمزه بررسی از غذای Bebek Btutu همراه ما باشید؟

آیام و ببک بتوتو (Ayam & Bebek Betutu)

در میان مردمان  بالی افرادی را مشاهده خواهید کرد که بنا به دلایل مذهبی، از خوردن گوشت خوک یا گاو پرهیز می نمایند. بنابراین غذای محبوب آنان، تنها از مرغ (Ayam) و یا اردک تهیه می شود. در اکثریت رستورانهای مدرن و شیک بالی، غذای ببک بتوتو با بهترین حالت طبخ می شود. ببک بتوتو، شامل مرغ یا اردکی است که بوسیله انواع ادویه جات سنتی و سبزیجات معطر محلی، پر و در روغن نارگیل طعم دار و لای فویل آلومینیومی پیچیده می شود. سپس بخارپز و یا کباب می گردد. البته روش طبخ به شیوه بالیایی این است که مرغ یا اردک شکم پر را، لای برگ موز می پیچند تا خشک نشود و آبدار بماند. همچنین به حالت سنتی تر لای برگ درخت نخل و یا حتی پوست درخت نارگیل پیچیده می شود و جهت پیداکردن طعم دلخواه، مدتی در تنه درخت باقی می ماند. در انتها در مدتی طولانی آنرا در آتش ذغال قرار می دهند تا بپزد. اغلب نیز آن را در آتش پوسته برنج جهت پختن و دودی شدن مدفون می سازند.

مواد خوش طعم، درون غذای ببک بتوتو

صبر کنید، هنوز زود است مقوله ببک بتوتو را به پایان برسانید. حالا قصد داریم از موادی که اردک از آن پر می شود سخن بگوییم. این مواد شامل سیر، موسیر، صدف، زردچوبه، زنجبیل، ساقه لیموترش خرد شده، فلفل قرمز و سیاه، پودر جوز هندی، پودر زیره، خمیر میگو، گیشنیز و اندکی نمک است. البته باید بدانید پخت غذای خوشمزه ببک بتوتو، زمانی کامل است که گوشت اردک یا مرغ براحتی از استخوان آن جدا شود.

کلام پایانی:

همسفر با آژانس خاص و حرفه ای گیتاگشت، در گشت و گذار به مناطق گردشگری جهان از جمله تور بالی شرکت کنید. آنگاه با خوردن خوراکی خوش رایحه و خوشمزه ببک بتوتو، در تور بالی که با مزه های بسیار خوش طعمی  مزین شده، به تجربه ای لذیذ در خوردن دست بیابید.

نظر دادن

درباره گیتاگشت

 

شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری گیتاگشت در سال ۱۳۸۳ تأسیس گردید و هم اکنون با پرسنل مجرب و حرفه‌ای در صنعت گردشگری در دو شعبه و با قراردادن اصل مشتری مداری و جلب رضایت حداکثری در سرلوحه امور خود قدم به عرصه دنیای زیبا ولی پیچیده گردشگری نهاد.

مدیران مجموعه گیتاگشت با پرهیز از بزرگنمایی و شعارزدگی در کمال واقع‌بینی به مسئولیت سنگین و حساس خود اذعان داشته و دارند. کلیه پرسنل و مدیران موظف‌اند تا با شناسائی نواقص و نقاط ضعف مجموعه در صدد رفع آنها برآمده و در برآوردن خواسته‌های مشتریان کمال حساسیت و توجه را مد نظر قرار دهند.

گیتاگشت همراه همیشگی شما

واتساپ
Close and go back to page

تماس با ما

 

ico2 دفتر مرکزی: خیابان سهروردی جنوبی، خیابان ملک، نبش کوچه فرهومند، پلاک یک، طبقه یک، واحد 3

تلفن: 88401071-021

ico2 شعبه نیاوران: خیابان باهنر(نیاوران)، پایین تر از سه راه یاسر، پلاک 252، مجتمع آوا نیاوران یک، واحد 102

تلفن: 26851060-021

ارتباط با مدیریت: 1460345-0912  Info@GitaGasht.com

این پکیج را برای دوستان خود بفرستید
این پکیج را برای دوستان خود بفرستید

منو موبایلی

تماس بگیرید