شعبه مرکزی:02188401071
شعبه نیاوران:02126851060

باکال هائو

باکال هائو، معروفترین غذای پرتغالی در ماکائو : 

باکال هائو در واقع یک غذای سنتی خوش طعم در ماکائو، واقع در جنوب چین و جنوب شرقی قاره آسیا می باشد. البته غذای خوشمزه باکال هائو معروفترین و شناخته ترین غذای پرتغالی، در ماکائو است که اغلب اوقات به همراه برنج سرو می گردد. راستی اگرچه که ماکائو دیگر در استعمار پرتغال قرار ندارد، اما تأثیر فرهنگ و البته غذا را در رابطه با پرتغال هنوز به دنبال خود دارد. در برسی غذای پرآوازه پرتغالی باکال هائو، همراه ما باشید.

باکال هائو(Bacalhau)

باید بدانید که در منوی اکثریت رستورانها، غذای باکال هائو دیده می شود. علت امر این است که علی رغم مدرنیته بودن جامعه ماکائو، اکثریت گردشگران هنوز هم به نوعی علاقه مندی خود را به اصالت نشان می دهند. در تعریف این غذا می توان گفت که باکال هائو از برش های ماهی کد (Cod Fish) که به حالت خشک شده می باشد، بعد از نمک گیری همراه با جعفری خرد شده و سیب زمینی تشکیل شده است. همچنین باکال هائو را به همراه زیتون، نوش جان می کنند. البته باید گفت که در ماکائو، روش های مختلفی برای پخت این غذای محبوب پرتغالی وجود دارد. همچنین آگاه باشید که به تناسب ضخامت این برش ها، قیمت آنها با هم فرق می کند. واضح است که برشهای ضخیم تر، معمولاً از هزینه بالاتری برخوردار می باشند.

 زدودن نمک از ماهی خشک کد

در طبخ غذای سنتی باکال هائو، مرحله زدودن نمک از ماهی خشک بسیار دارای اهمیت است. در این رابطه بهتر است به مدت هشت و یا نه ساعت، برشهای ماهی را در آب قرار دهید. حتی لازم است چندین مرتبه آب را عوض کنید تا مطمئن شوید که ماهی از شر نمک اضافه، خلاص شده است. سپس در پایان این مرحله امکان استفاده ماهی به صورت کبابی، پخته شده و یا خورشتی  ممکن می گردد. همچنین شما می توانید ببینید که یکی دیگر از روشهای پختن غذای باکال هائو این است که بعد از خروج ماهی از داخل آب، آن را خشک و سپس خرد می کنند. آنگاه در داخل سیب زمینی که پوره شده  و همچنین پودر سیر، سفیده تخم مرغ، روغن کنجد، نمک، فلفل، زنجبیل بهم زده و با زیتون میل می کنند.

سخن پایانی:

با انتخاب آژانس خاص و اصیل گیتاگشت در تور هنگ کنگ و ماکائو، بی شک یکی از سفارشات مطلوب شما غذای دلخواه پرتغالی Bacalhau در رستورانهای ماکائو خواهد بود. آنگاه غذای کلاسیک پرتغالی باکال هائو را نوش جان نمایید و این بار  خاطره ای لذت بخش و دل انگیز از یادواره پرتغال، در ماکائو با خود به وطن برگردانید.

نظر دادن

درباره گیتاگشت

 

شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری گیتاگشت در سال ۱۳۸۳ تأسیس گردید و هم اکنون با پرسنل مجرب و حرفه‌ای در صنعت گردشگری در دو شعبه و با قراردادن اصل مشتری مداری و جلب رضایت حداکثری در سرلوحه امور خود قدم به عرصه دنیای زیبا ولی پیچیده گردشگری نهاد.

مدیران مجموعه گیتاگشت با پرهیز از بزرگنمایی و شعارزدگی در کمال واقع‌بینی به مسئولیت سنگین و حساس خود اذعان داشته و دارند. کلیه پرسنل و مدیران موظف‌اند تا با شناسائی نواقص و نقاط ضعف مجموعه در صدد رفع آنها برآمده و در برآوردن خواسته‌های مشتریان کمال حساسیت و توجه را مد نظر قرار دهند.

گیتاگشت همراه همیشگی شما

واتساپ
Close and go back to page

تماس با ما

 

ico2 دفتر مرکزی: خیابان سهروردی جنوبی، خیابان ملک، نبش کوچه فرهومند، پلاک یک، طبقه یک، واحد 3

تلفن: 88401071-021

ico2 شعبه نیاوران: خیابان باهنر(نیاوران)، پایین تر از سه راه یاسر، پلاک 252، مجتمع آوا نیاوران یک، واحد 102

تلفن: 26851060-021

ارتباط با مدیریت: 1460345-0912  Info@GitaGasht.com

این پکیج را برای دوستان خود بفرستید
این پکیج را برای دوستان خود بفرستید

منو موبایلی

تماس بگیرید