شعبه مرکزی:02188401071
شعبه نیاوران:02126851060

معبد بودای خفته

تندیسی از طلا در معبد بودای خفته : 

کوله بار گردشگری را در جاذبه معبد بودای خفته، در شهر بانکوک (Bangkok) تایلند در جنوب شرقی آسیا بر زمین می نهیم. معبد بودای خفته را در کنار کاخ معروف گراند پالاس (Grand Palace) که به نوبه خود جاذبه ای گرانقدر است، در نزدیکی رودخانه چائو فرایا (Chao Phraya) می یابیم. باید بدانید معبد بودای خفته، یکی از تاریخی ترین و قدیمی ترین معابد بودایی در تایلند است که جماعت گردشگر زیادی را به طرف خود جذب می کند. در بررسی معبد بودای خفته، همراه ما باشید.

معبد بودای خفته (Sleeping Buddha Temple)

نام معبد بودای خفته به وات فو (Wat Pho) مشهور است. شما می توانید در نمازخانه های معبد بودای خفته، شاهد 394 مجسمه بودا باشید. این تندیس های نقره ای یا طلایی، از نقاط مختلف تایلند به داخل معبد بودای خفته انتقال یافته است. البته بهتر است بدانید که عامل اصلی جذابیت معبد بودای خفته، وجود مجسمه غول پیکر و افقی بودا است که بخاطر نقش برجسته طلای سنگین و خالص، به مجسمه بودای لمیده طلایی (Gold Reclining Buddha) شهرت دارد. این تندیس عظیم را در درازای 46 متر و به بلندای 15 متری، که به صورت درازکش و در حالی که صورت آن به طرف شما قرار دارد، مشاهده خواهید کرد. همچنین در چشمها و پاهای مجسمه بودای خفته، مروارید بکار رفته است. بد نیست بدانید که معبد بودای خفته، جزء شش معبد درجه یک سلطنتی محسوب می شود.

گذر به معبد بودای خفته

معبد بودای خفته را زمانی در قالب اولین دانشگاه دولتی تایلند، می یابید که در آن به تدریس دین، علم و ادبیات می پرداختند. اما امروزه معبد را در تلفیقی از تاریخ و علم طب سنتی خواهید دید. همچنین معبد به عنوان نخستین زادگاه ماساژ سنتی شناخته می شود. همینطور مکانی برای مدیتیش که راهبانان معبد را در لباس نارنجی که مشغول مدیتیشن هستند، مشاهده می کنید. راستی بدانید که هدف از ساخت مجسمه در معبد بودای خفته، رسیدن به پاکی محض و آرامش مطلق که هدف نهایی آیین بودا است، می باشد. و آخرین مرحله طریقت بودا در مجسمه نمایان است که شامل محو جنبه حیوانی وجود و رسیدن به کمال مطلق است و در اصطلاح نیروانا (Nirvana) می نامند.

سخن آخر:

همراه آژانس متخصص گردشگری گیتاگشت، تور تایلند را با جاذبه های بی نظیر آن انتخاب نمایید. آنگاه پس از خستگی بازدید معبد بودای خفته، حق شما است که لذت یک ماساژ متغایر با نقاط دیگر را بخود نوید دهید. پیشنهاد ویژه در تور تايلند گیتاگشت، این است که ماساژی را به سبک یوگا که کم کننده استرس و بهبود گردش خون است، در معبد بودای خفته، تست نمایید و مطمئن باشید که گذشته از آرامش به شما نیرو نیز بخشیده می شود.

نظر دادن

درباره گیتاگشت

 

شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری گیتاگشت در سال ۱۳۸۳ تأسیس گردید و هم اکنون با پرسنل مجرب و حرفه‌ای در صنعت گردشگری در دو شعبه و با قراردادن اصل مشتری مداری و جلب رضایت حداکثری در سرلوحه امور خود قدم به عرصه دنیای زیبا ولی پیچیده گردشگری نهاد.

مدیران مجموعه گیتاگشت با پرهیز از بزرگنمایی و شعارزدگی در کمال واقع‌بینی به مسئولیت سنگین و حساس خود اذعان داشته و دارند. کلیه پرسنل و مدیران موظف‌اند تا با شناسائی نواقص و نقاط ضعف مجموعه در صدد رفع آنها برآمده و در برآوردن خواسته‌های مشتریان کمال حساسیت و توجه را مد نظر قرار دهند.

گیتاگشت همراه همیشگی شما

واتساپ
Close and go back to page

تماس با ما

 

ico2 دفتر مرکزی: خیابان سهروردی جنوبی، خیابان ملک، نبش کوچه فرهومند، پلاک یک، طبقه یک، واحد 3

تلفن: 88401071-021

ico2 شعبه نیاوران: خیابان باهنر(نیاوران)، پایین تر از سه راه یاسر، پلاک 252، مجتمع آوا نیاوران یک، واحد 102

تلفن: 26851060-021

ارتباط با مدیریت: 1460345-0912  Info@GitaGasht.com

این پکیج را برای دوستان خود بفرستید
این پکیج را برای دوستان خود بفرستید

منو موبایلی

تماس بگیرید